Home verlopen artikels LUNAR: merken worden digitaal ondersteund in de schaduw van de Sint-Paulus kerk

LUNAR: merken worden digitaal ondersteund in de schaduw van de Sint-Paulus kerk

Wil je dit artikel lezen?

Registreer en lees dit artikel gratis.
Bovendien ontvang je Bij de Hand maandelijks in je mailbox!
Bent u reeds eerder geregistreerd via de oude website dan volstaat het om hier uw gegevens te bevestigen. Wanneer u onze cookies aanvaardt zal u niet steeds opnieuw moeten inloggen. Wilt u de artikels lezen via een andere browser of ander device, dan zal u ook daar uw gegevens dienen te bevestigen. Geen zorgen, u zal geen dubbele mails ontvangen en kan zich steeds uitschrijven voor de nieuwsbrief zonder verlies van uw account op de website.

Silicon Square Antwerp

Rond het Sint-Paulusplein beweegt een en ander op high technologisch vlak. Dit plein is in alle discretie uitgegroeid tot dé “silicon square Antwerp”.

Verscholen achter een heel discrete gevel op Sint-Paulusplaats 19, treft men een prachtig historisch vierkant gebouw aanleunend aan de zijbeuk van de Sint-Paulus kerk. Deze mooi gerestaureerde imposante locatie werd herontwikkeld als kantoorgebouw en is ondertussen volledig gekolonialiseerd door  reclamebureaus, communicatiebedrijven en productstudio’s. LUNAR, een digitale productiestudio , bestrijkt het grootste deel van de  tweede verdieping.

Glenn Fellows, Managing Partner van LUNAR, staat ons vriendelijk te woord. Hij startte een achttal jaar geleden het bedrijf en loodste het binnen in het ecosysteem van de Cronos groep, die, oorspronkelijk uit Kontich, ondertussen een reusachtig wereldwijd bedrijvennetwerk werd.  Een aantal bedrijven uit deze groep zijn hier gehuisvest.

De interactie in de Cronos groep met heel dynamische start-ups en innovatieve bedrijven maakte het voor hem mogelijk zich op groei te focussen en binnen de groep verdere ondersteuning te vinden.

Dit mooi gerestaureerd, historisch gebouw leunt aan tegen de zijbeuk van de Sint-Paulus kerk. Het werd heringericht tot kantoorruimte en is ondertussen volledig gekoloniseerd door reclamebureaus, communicatiebedrijven en product studio’s.

De mens staat voor ons centraal

“Onze dertigtal medewerkers zijn dé kern van onze digitale business expertise. Zij zijn hoger opgeleid, lees: programmeurs, specialisten in web technologie, grafische vormgevers en marketing strategen.  

Alles staat hier in functie van het “human centric design”. Dat betekent dat wij heel veel zorg besteden aan een vlotte interactie door de mens met de digitale zakenwereld.  Voor diverse grote bedrijven werken we de communicatiestrategie uit, zetten geïntegreerde  platformen op en verzorgen we digitale marketing.

Onze sterkte is net het verbinden van diverse systemen, iets wat vaak een struikelblok kan zijn. Zo streven we naar digitale efficiëntie door bijvoorbeeld aan een website een e-commerce luik te verbinden en die dan te connecteren met een ERP of HR-module.   

De digitale aanwezigheid van de Vlaamse bedrijven kan vaak sterk worden verbeterd door de nieuwste technologie toe te passen.

Verdere ontwikkelingen

Gevraagd naar de impact van Corona op LUNAR, geeft Glenn aan dat zij gelukkig een gediversifieerde klantenportfolio hadden, maar toch een terugval in digitale investeringen vaststelden in sectoren die zwaar werden geraakt door de lock-down periodes. Momenteel richt LUNAR zich naar grote Vlaamse bedrijven, met aandacht voor de gespecialiseerde logistieke spelers in Antwerpen en haar haven.